Het ontwerp

November 2017:

Een jaar later…

Het lijkt of er niks gebeurt, maar ondertussen zijn er al wel vorderingen. In het railontwerp SCARM bezig geweest om een baanplan te maken. Er zit van alles in je hoofd en dat moet dan in het programma gezet worden. De 3D view helpt daarbij en ook de mogelijkheid met een trein rond te rijden ook.

Hieronder twee screenshots van de de huidige stand van zaken… nog steeds niet definitief maar wel in een stadium goed aangeeft wat het gaat worden.

En in 3D…

November 2016

Hieronder het raamwerk bestaande uit vuren geschaafde planken van 18 x 94 mm en daarop multiplex van 9mm. Hier en daar zijn de vakken nog wat groot. Daar ga ik nog extra ondersteuning in maken. Maar dat moet het baanplan eerst bekend zijn, zodat ik geen last heb van de ondervloer aandrijving van de wissels.

concept-ruwbouw

Oktober 2016:

Start van de bouw.

Het ontwerp omvat een Nederlandse baan die losjes is gebaseerd op de Drechtsteden en omstreken. Met de nadruk op losjes. Ik ga niet alles exact nabouwen. Als het in de buurt komt is het voor mij goed. Station Dordrecht (lees Kleindrecht) is al 110 cm in model, en tel daar het sporenplan bij op dan heb ik meer dan 10 meter nodig. Dus losjes.

Een benadering van het station hoop te bereiken met het pimpen van station Cawl van Kibri. Station Zetten-Andelst van TillyModels zet ik in op mijn Merwede-Lingelijn. Naam van dat station is nog in de maak.

Een concept baanplan is gemaakt en ook de ruwbouw is gestart. Het geheel staat op wielen en kan dus makkelijk verplaatst worden tijdens het bouwen en bij calamiteiten.

Advertenties